
E-mails (en brieven) schrijven is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van hun werk. De berichten kunnen variëren van een informeel krabbeltje aan een collega tot een belangrijke formele brief aan een klant. In de training Zakelijk e-mailen leer je er alles over.
Helder en doeltreffend zakelijk e-mailen
Welke aanhef kan er het best boven een zakelijke e-mail staan? En hoe sluit je die af? Kun je een brief nog beginnen met L.S., of is dat echt té ouderwets? Corresponderen – of dat nou per brief of per e-mail is – hoort voor veel mensen tot hun dagelijkse werkzaamheden, maar ze zijn er vaak onzeker over. Niet alleen over dergelijke uiterlijkheden, maar ook over de inhoud: hoe zorg je voor een goede indeling en opbouw van een brief of mail? Wat zijn de do’s en don’ts van bijvoorbeeld klachtenbrieven of slechtnieuwsbrieven?
In de training Zakelijk e-mailen komen al deze zaken aan de orde. We hebben het over conventies van brieven en mails, en de verschillen tussen die twee, maar ook over de structuur en toon. Je leert om helder en doeltreffend te corresponderen met (toekomstige) klanten, collega’s en andere organisaties.
Voor wie?
De training Zakelijk e-mailen is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk brieven en e-mails schrijft. Ben je onzeker over de conventies van brieven en e-mails? Of juist over de opbouw en toon ervan? In alle gevallen is dit voor jou de perfecte training.
Praktische informatie
Ik geef trainingen bij voorkeur online (via Zoom of Teams); dat scheelt tijd en kosten, en is even effectief. Aan kleine groepen is incompany ook mogelijk. Neem contact met op om de mogelijkheden te bespreken.